Timo Heinosesta Lopen Kokoomuksen nuorin puheenjohtaja: ”Yhteistyö kaikkien ryhmien välillä tärkeää”

Lopen kokoomuksen kevätkokous valitsi viime viikolla Kytäjän kartanossa pidetyssä kevätkokouksessa uudeksi puheenjohtajakseen Timo Heinosen. Ennen valintaan kokous oli myöntänyt Erkki Kesäjärvelle eron puheenjohtajan tehtävistä kunnasta pois muuton takia. Uusi 25-vuotias puheenjohtaja painotti heti valintansa jälkeen yhteistyön merkitystä kunnan kehittämisessä ja lupasi tehdä parhaansa kunnan ja puolueensa hyväksi uudessa tehtävässään.

Lopen kokoomuksen kevätkokous valitsi hallitukselleen kaikkien aikojen nuorimman puheenjohtajan viime viikolla Kytäjän kartanossa. Puheenjohtajaksi noussut Timo Heinonen on koulutukseltaan kasvatustieteen maisteri ja luokanopettaja ja parhaillaan hän työskentelee Lopen kunnan erityiskoulussa erityisluokanopettajana.

Politiikkaan Heinonen tuli mukaan vuonna 1994 presidentinvaalien alla, ollen mukana kokoomusehdokkaan vaalityössä. Kunnallisvaaleissa 1996 hän nousi kunnanvaltuustoon ja vaalien jälkeen myös sivistyslautakunnan varapuheenjohtajaksi. Samoihin aikoihin hän aloitti myös työskentelyn Etelä-Hämeen Kokoomuksen piirihallituksessa, joka nykyisin tunnetaan nimellä Hämeen Kokoomus.
Nuori otettu hyvin vastaan

Nuorena päättäjänä Heinonen on kuitenkin omasta mielestään otettu hyvin vastaan päätöksen tekoon.

– Yhteistyö omassa valtuustoryhmässä ja yhdistystoiminnassa on toiminut loistavasti. Asioista ollaan puhuttu niiden oikeilla nimillä ja myös eri mieltä on saatu ja saanut olla. Meillä myös nuorelle ja uudelle henkilölle on annettu vastuuta ja olen siitä erityisen kiitollinen.

– Myös muiden valtuustoryhmien kanssa olen saanut tehdä hyvää yhteistyötä. Keskustan ryhmästä suurin osa on ollut hyvin mukana yhteistyössä ja myös nuorena olen saanut heiltäkin paljon tukea ja neuvoja. Myös keskusteluyhteys sosiaalidemokraatteihin ja vasemmistoliittoon on ollut hyvä.

– Kokoomuslaiset sanovat periaateohjelmassaan: ” Kokoomus on aatepuolue, joka kutsuu kaikkia rakentamaan suvaitsevaa yhteiskuntaan, jossa yksilön vapaus toimia ja kehittyä yhdistyy vastuuseen toisista ihmisistä ja vastuuseen luonnon säilymisestä.” Tämä lause sopii varmasti tietynlaiseksi johtolangaksi puheenjohtaja tehtäviin ryhtyessäni ja toivon ja uskon ettei se jää vain korulauseeksi. Toivon, että kutsu otetaan vastaan ja ryhdytään yhdessä kehittämään omaa kuntaamme entistä paremmaksi kotikunnaksi.
Katse jo syksyn vaaleissa

Seuraavat vaalit presidentinvaalien jälkeen on jo tulevana syksynä. Lopen kokoomuksessa katseet onkin jo käännetty syksyyn ja tuleviin vaaleihin.

– Syksyn kunnallisvaalit ovat puheenjohtajuuskauteni tärkein koitin kivi. Tavoitteenamme on menestyä vaaleissa hyvin ja sen eteen tulemme tekemään paljon työtä.

– Ensimmäinen ehto hyvään menestykseen on laaja ja monipuolinen ehdokaslista. Lopella meillä on tarkoitus kerätä mahdollisimman hyvä lista eri ikäisistä, eri kylissä ja taajamissa asuvista eri aloja edustavista ihmisistä. Tulemme myös käyttämään joitain uusia tapoja tehdä kunnallispolitiikkaa ja vaalityötä. Ne tulevat näkymään varmasti syksyn lähestyessä.