Timo Heinonen palaa Piirihallitukseen Eero Pirttilälle Kokoomus -mitalli

Lopen kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen valittiin Hämeen kokoomuksen piirihallitukseen muutaman vuoden tauon jälkeen. Vuosikymmenen taitteessa neljä peräkkäistä kautta hallituksessa istunut Heinonen palaa maakunnan kokoomuksen korkeimpaan päätäntäelimeen innokkaana ja mielellään. Tehtävää maakunnankin tasolla riittää.

– Kutsu piirihallitukseen tuli minulle aikamoisena yllätyksenä. Riihimäkeläinen Marja Tarkkonen soitti ja kertoi esittäneensä minua ja toivoi suostumustani, kertoi Timo Heinonen kutsusta ja kertoi suostuneensa lyhyen neuvottelun jälkeen palaamaan piirihallitukseen.

Heinonen istui piirihallituksessa neljä kautta vuosina 1998-2002 ja tämän jälkeen hän on ollut jäsenenä Kokoomus r.p:n puoluevaltuustossa vuodesta 2001 alkaen.

– Hämeen kokoomuksen puheenjohtaja on vaihtunut näiden välivuosieni aikana. Arvostamani pitkäaikainen puheenjohtaja Helena Hirviniemi on jättänyt paikan ja nyt puheenjohtajana on Kalle Jokinen. Mielenkiintoista toisaalta päästä uuden puheenjohtajan alaisuuteen kehittämään piirin toimintaa.

Eero Pirttilän ansiokas työ jatkuu

Pitkäaikainen kokoomusvaikuttaja Eero Pirttilä palkittiin samoihin aikoihin Kokoomus mitallilla. Merkittävän poliittisen uran viime vuosina seurakunnan johtopaikoilla tehnyt Pirttilä sai tunnustuksena ja kiitoksena vuosikymmenien työstään arvostetun Kokoomus-mitallin. Tänä vuonna 70-vuotta täyttäneen Pirttilän työ jatkuu edelleen seurakunnallisissa luottamustehtävissä.

– Eeron merkitys seurakunnan päätöksenteossa on ollut kiistaton. Kokeneena poliitikkona hän on nauttinut vahvaa arvostusta aina yli puoluerajojenkin. Meillä nuorilla on paljon opittavaa sinunlaisilta kokeneilta konkareilta, totesi Lopen kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen ojentaessaan mitallin Pirttilälle.