Timo Heinonen jatkaa Lopen Kokoomuksen puheenjohtajana -Kokoomus haluaa jatkaa kyläkoulujen työrauhaa

Lopen Kokoomuksen hallitus kokouksessa ennen syyskokousta Läyliäisten Keitaassa.

Lopen Kokoomuksen syyskokous järjestettiin tänä vuonna seurakunnan Läyliäisten Keitaalla. Kokouksen teemana oli ensi viikonlopun seurakuntavaalit ja kokouksen jälkeen pöydän ääressä käytiinkin keskusteluja seurakunnan tulevista asioista. Syyskokous valitsi yksimielisesti kansanedustaja Timo Heinosen jatkamaan yhdistyksen puheenjohtajana myös vuonna 2015.

– Tämän on minulle se tärkein osa puolueessamme. Ilman Lopen Kokoomusta en olisi tässä. Jos en nuorena poikana olisi saanut Raimo Rajaojan ja Elina Kuosmasen ja muiden tukemana oppia ja vastuuta niin en eduskuntaankaan olisi koskaan päässyt, totesi Timo Heinonen kokouksen jälkeen.

Kokous valitsi Heinosen lisäksi Lopen Kokoomuksen hallitukseen vuodeksi 2015 varapuheenjohtajaksi Sirpa Hopearuohon, sihteeriksi Tiina Seppälän, taloudenhoitajaksi Sanna Kallelan ja hallituksen jäseniksi Saija Grönholmin, Sari Paalijärven, Jarno Hatakan, Jarmo Laukkasen, Kari Maunulan ja Vesa Pesosen.

Toiminnan tarkastajaksi valittiin Riitta Nylund ja Riitta Nylund ja vaalipäällikkönä jatkamaan Janne Silvan. Kansallisen Sivistysliiton hallitukseen Lopen Kokoomus esittää Heikki Lehtosta.

Kokouksen ajankohtaiskeskustelussa kokousväki otti jälleen myös kantaa Lopen kyläkoulujen puolesta. Kokoomus haluaa jatkossakin turvata kyläkoulujen jatkon ja taata niille työrauhan.

– Me uskomme, että kyläkoulut ovat vielä tulevaisuudessakin sellainen voimavara ja mainosvaltti kunnalle joihin kannattaa nyt panostaa. Kyläkoulujen lopettamisia tullaan ympäri maan joskus vielä katumaan. Me haluamme nytkin viestittää, että meidän tahtotila on jatkaa koulurauhaa, koulujen työrauhaa eli haluamme taata kyläkouluille ja kylille varmuuden siitä, että koulut jatkuvat ja niitä kehitetään.