Timo Heinonen jatkaa Lopen Kokoomuksen puheenjohtaja – Koulujen tietoliikenneyhteydet ja lääkäritilanne puhuttivat

Lopen Kokoomuksen syyskokous valitsi Läyliäisten Koululla kansanedustaja Timo Heinosen jatkamaan yhdistyksen puheenjohtajana vuonna 2018. Alkava vuosi on Lopen Kokoomuksen toiminnan 99. ja kohti 100-vuotisjuhlia yhdistystä luotsaavat Heinosen rinnalla varapuheenjohtajana aloittava Jarmo Laukkanen ja sihteeri Tiina Seppälä.

Kokoomuksen taloudenhoitajana jatkaa Sanna Kallela ja hallitukseen valittiin Kati Voivala (uusi), Minna Oksanen (uusi), Sirpa Hopearuoho, Jarno Hatakka, Vesa Pesonen ja Juhana Männistö (uusi). Vaalipäälliköksi valittiin Ari Pakarinen ja Kokoomusnuorten edustajaksi hallituksen kokouksiin Rosa Laine.

Läyliäisten Koululla pidetty kokous alkoi uuden juuri valmistuneen koulun esittelyllä. Koulun rehtori Jukka Mursula kiitti mukana olleita valtuutettuja nopeasta päätöksenteosta koulun remontin ja esiopetustilojen rakentamisen suhteen ja kertoi koulunväen olevan tyytyväisiä valmistuneisiin tiloihin. Rakennuttajamallilla toteutettu urakka pysyi hyvin aikataulussa ja myös itse rakennustöiden osalta myös talousarviossaan.

Kokouksessa keskusteltiin myös käynnistyvästä Lopen uuden kunnanjohtajan valintaprosessista ja myös ensi vuoden kunnan talousarviosta. Kokouksessa oli halua kiirehtiä ja huolehtia kaikkien Lopen koulujen tietoliikenne/nettiyhteyksien saamiseksi kuntoon mahdollisimman pian viimeistään ensivuoden alkupuolella. Tyytyväisyyttä osoitettiin myös yksityisen lääkäriaseman suunnitelmille tuoda lääkärivastaanotto takaisin Lopelle. Lisäksi Kokoomus tulee myöhemmin tekemään vielä omat esityksensä ensi vuoden Lopen talousarvioon.