Talousasioiden asiantuntijana Kristiina Vuorimies haluaa saada kasvun raville

Kristiina Vuorimies on asunut Lopella reilun kymmenen vuotta. Sopivan maatilan löydyttyä läheltä pääkaupunkiseutua ei muuttoa tarvinnut kauaa miettiä. Tänään Vuorimies tekee työtä hevosalan yrittäjänä, mutta myös talousasioiden parissa Helsingissä. Kokemusta näistä asioista löytyy aina pörssiyhtiön talousjohtajan tehtäviä myöden.

– Olen päässyt tutustumaan Lopen asioihin nyt tarkastuslautakunnan jäsenenä. Mielelläni antaisin osaamistani nyt myös kunnanvaltuuston käyttöön niin talous kuin muissakin asioissa, kertoo Kristiina Vuorimies harjatessaan hevosta Läyliäisissä sijaitsevalla tallillaan.

Vuorimies on pitänyt täysihoitotallia Läyliäisissä vuodesta 2005 alkaen.

– Tarjoamme täyshoitopalveluja yksityisille ratsuhevosille sekä valmennusta.  Tallipaikkoja on yhteensä 15 ja täysin uusittu talli ja sen yhteyteen rakennettu katettu lantala ja purula täyttävät EU-määräykset. Tallin yläkerrassa on taukotila. Hevosten hoidosta tallillamme vastaa koulutettu henkilökunta, jatkaa Vuorimies, joka itsekin viihtyy kaiken vapaa-aikansa omalla tallillaan ja mielellään juuri hevosen selässä.

Nyt 55-vuotias taloushallinnon parissa työtä tekevä Kristiina elää unelmaansa.

– Lopella on parasta kun voi nauttia maaseudun rauhasta, raikkaammasta ilmasta ja upeista maisemista sekä asuinpaikasta riippuen joistain yllättävän lähellä olevista palveluista.

Tehtävääkin Lopella riittää ja siksi Kristiina on valmis antamaan osaamistaan myös kotikunnan käyttöön.

– Toivoisin että Lopella keskityttäisiin kuntalaisten tarpeisiin ja kehitettäisi Lopen kunnan toimintaa tältä pohjalta.

Kristiina toivoo, että kunnan toimintaa kehitettäisiin kestävän kehityksen kannalta ottaen huomioon maaseudun.

– Ja minusta päätöksentekoon tarvittaisiin lisää myös avoimuutta, muistuttaa Kristiina Vuorimies tarkastuslautakunnan kokemuksella ennen kuin hyppää hevosen selkäänsä.