Piirin syyskokous Lopella Riku Bitter Hämeen Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi

Lopen kunnanjohtaja Voitto Saraneva kertoi kokousväelle Lopesta ja toivotti mukanaolijoille antoisaa kokous- ja seminaaripäivää Lopella.

Sauli Niinistön kampanjapäällikkö Harri Jaskari selvitti Hämeen kokoomuslaisille presidentinvaalikampajan nykyvaihetta.

Koulutussuunnittelija Kristiina Kokko veti Hämeen kokoomuslaisen periaateohjelman uudistamisseminaarin. Uusi ohjelma valmistuu ensi kesän puoluekokoukseen

Hämeen Kokoomuksen puheenjohtajana jatkava Kalle Jokinen avaamassa Lopella pidettyä Ohjelmaseminaaria.

Kanta- ja Päijät-Hämeen kokoomuslaiset kokoontuivat Lopelle vuosittaiseen syyskokoukseen. Hämeen kokoomuksen piirikokous valitsi puheenjohtajanaan jatkamaan Kalle Jokisen Orimattilasta. Piirihallitukseen valittiin lisäksi varapuheenjohtajaksi Riku Bitter Riihimäeltä ja Timo Heinonen Lopelta. Seutukuntaa hallituksessa edustaa myös nuorten edustaja Antti Ahonen.

Hämeen kokoomuslaiset pitivät Lopella ennen piirin syyskokoustaan myös periaateohjelmaseminaarin. Ohjelmatyötä hämäläisille esitteli koulutussuunnittelija Kristiina Kokko. Osallistujat saivat seminaarissa antaa valmistelevalle työryhmälle evästyksiä periaateohjelman sisällöistä ja painotuksista.

– Periaateohjelmaseminaarin anti oli hyvä. Osallistujat olivat aktiivisia ja uskon, että hämäläisetkin painotukset tulevat näkymään valmiissa ohjelmassa. Ohjelmatyöhän on vasta puolivälissä ja nyt tämän talven aikana jäsenistöllä ja jäsenyhdistyksillä on mahdollisuus vielä kertoa omia mielipiteitä ohjelmapainotuksista. Valmista pitäisi sitten olla ensi kesän puoluekokouksessa, kertoi kokousta isännöinnyt Lopen kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen.

Voitto Saraneva toi Lopen tervehdyksen

Varsinaisen syyskokouksen alussa isäntäkunnan, Lopen, kunnanjohtaja Voitto Saraneva piti puheen kunnan nykytilanteesta. Saraneva kertoi Lopen kasvun olevan myötätuulessa ja uskoi seutukunnan menestyvän myös tulevaisuudessa.

– Loppi ei ole koskaan ollut seudullista yhteistyötä vastaan. Meidän suunnasta ei hankkeita ainakaan olla hidastettu ja tulevaisuudessakin olemme valmiita seudulliseen yhteistyöhön, totesi Saraneva puheenvuorossaan muistuttaen kuitenkin, että Lopen kunnanvaltuusto on ottanut strategiseksi ohjenuorakseen itsenäisenä säilymisen.

Puheensa lopuksi Saraneva toivotti kokoomulaiset Lopelle tervetulleiksi ja toivotti seminaari- ja kokousväelle antoisaa päivää Lopella.

Heinonen jatkaa piirihallituksessa

Varsinainen syyskokouskin oli tavanomaista kantaaottavampi. Henkilövalinnat sujuivat ilman äänestyksiä ja piiriä ansiokkaasti johtanut orimattilalainen Kalle Jokinen valittiin yksimielisesti jatkamaan puheenjohtajana. Uusiksi varapuheenjohtajaksi valittiin riihimäkeläinen Riku Bitter ja lahtelainen Sirkku Lehti-Permanto.
– Olin erittäin tyytyväinen, että seutukuntamme sai puheenjohtajistoon osaavan edustajan. Riku Bitter on ansioitunut työnsäkin kautta järjestökentällä. Hän toimii moottoriuhrielun kattojärjestön AKK-Motorsportin johdossa pääsihteerinä. Kunnallis- ja kokoomuspoliitikkonakin hän on kerännyt runsaasti ansioita ja arvostusta, kehui Heinonen valituksi tullutta Bitteriä.

Hallitukseen, puheenjohtajiston lisäksi, valittiin Timo Heinonen Lopelta, Harry Nordström Asikkalasta, Sari Rautio Hämeenlinnasta, Hanna Tommola Nastolasta, Fuat Wafin Heinolasta, Marjo Kotioja-Partanen ja Veijo Elo Janakkalasta sekä Nuorten edustajana Antti Ahonen Riihimäeltä. Taloudenhoitajana jatkaa Hannu Roppo Hämeenkoskelta.