Lopen Kunnan tarkastusinsinööri Toni Myllynen haluaa rakentaa kotikuntaansa – ”Kunnallisveroa pitää keventää”

43-vuotias Toni Myllynen asuu Lopen kirkonkylällä Perintömäessä yhdessä aviovaimonsa Viktorian kanssa. Lopen Kunnan tarkastusinsinöörinä Myllynen tuntee kunnan joka kolkan hyvin ja myös harrastukset ovat pitäneet aktiivisen miehen jatkuvasti liikkeellä.

– Harrastuksina urheilu, liikunta, autoilu, moottoripyöräily, remontointi, pihatyöt, LC-hyväntekeväisyys, luettelee Toni Myllynen vapaa-ajan ”ongelmiaan”.

Tai Tonilla ei siis ole todellakaan vapaa-ajanongelmia ja tekevä mies on löytänyt aina tekemistä. Kohtuullisen tuoreena loppilaisena Toni on mukana jo monessa. Ystäviä ja kavereita on omakotitalounelmansa Lopella täyttäneellä miehellä mm. Lions Club Lopen joukoissa, jossa hän toimii myös liikenneleijonana. Lisäksi hän on Lopen liikenneturvallisuusryhmän puheenjohtaja, ympäristönsuojeluviranhaltijat YSV ry jäsen, ja toimii myös Suomen Omakotiliitossa ja kokoomuksessakin. Nyt on tulossa myös uusi OKT-hanke jossa hän toimii pääsuunnittelijana ja vastaavana mestarina.

– Kyllä Loppi on aivan upea paikka asua. Upeat asuinalueet ja luonto, väljä ja tasokas asuminen verrattuna PK-seutuun, kertoo Toni niitä mihin hän Lopella on ihastunut.

Talous, työ ja verotus ovat tärkeitä teemoja

Toni Myllynen nostaa rohkeasti keskusteluun myös Lopen verotuksen. Hän ei missään nimessä näe mahdollisena enää veronkorotuksia vaan kuntaveroa pitäisi kunnan vetovoiman palauttamiseksi laskea.

– Keskiluokan asemaa tulee parantaa. Loppi on nostettava uudelleen kasvukunnaksi! Väkiluku tulee saada kasvuun ja siksi veroja ja maksuja ei saa koko ajan korottaa.

Lopelle pitää saada lisää työpaikkoja ja yrityksiä, mutta myös lääkärinvastaanotto tavalla tai toisella.

– Lopen lukion asema on turvattava. Itsenäinen Loppi on paras ratkaisu loppilaisille. Kun asiat ovat omissa käsissä niin ne ovat hyvissä käsissä.

Asumisen, maankäytön ja rakentamisen ammattilaisena Toni Myllynen on huolissaan asumisen kustannusten jatkuvasta noususta.

– Asumisen kustannukset ovat Suomessa jo liian korkeat, niitä ei tule enää korottaa veroilla ja maksuilla. Veroäyriä Lopella tulisi laskea, tämä toisi loppilaisille lisää ostovoimaa ja hyvinvointia, sekä työllistäisi kuntalaisia paremmin kasvavan kysynnän vuoksi. Kiinteistöveroa ja jätekustannuksia ei tule nostaa.

Ennen Lopen kuntaan työhön tuloa Toni on ehtinyt olla töissä niin SRV:llä, YIT:llä, Realia Managementillä, Quattroproject Oy:ssä, Vantaan kaupungilla ja Keskollakin.