Lopen Kokoomuksen Stipendi Salibandyseura LFT:lle

Lopen Kokoomuksen varapuheenjohtaja Sirpa Hopearuoho, sihteeri Tiina Seppälä ja valtuustoryhmän puheenjohtaja Eeva Pyhälammi sekä Lopen Vapaa-aikalautakunnan puheenjohtaja Riitta Joutsi-Hänninen ojensivat 400 euron stinpendin slaibandyseura LFT:lle maanantaina Lopen kunnantalolla. Lopen Kokoomuksen harrastusstipendin tavoitteena on osaltaan mahdollistaa kaikkien lasten ja nuorten harrastamaan pääsy maksuista ja varusteista riippumatta.

– Toivomme, että LFT käyttää tämän rahan esimerkiksi kaikkien käyttöön tulevien mailojen ja varusteiden hankkimiseen. Tällä tavalla voisi madaltaa kynnystä siihen, että jokaisella lapsella ja nuorella olisi ainakin mahdollisuus päästä kokeilemaan hienoa lajia, totesi Tiina Seppälä.

Lopen Kokoomuksen 400 euron stipendin vastaanottivat kunnantalolla LFT:n puolesta eri joukkueiden pelaajat ja valmentajat Tero Kollinin johdolla. Ensi keväänä Kokoomus on varannut lisää stipendirahaa ja ehdotuksia stipendien saajista voi laittaa kokoomuslaisille.

– Kokoomuksen stipendien tarkoitus on auttaa loppilaisia nuoria harrastusten parissa. Stipendi voidaan myöntää niin joukkueelle kuin yksilölajinkin harrastajalle, mutta myös taiteeseen ja kulttuuriin. Tämä on meidän tapa tukea lasten ja nuorten hienoja harrastuksia, totesi Sirpa Hopearuoho.