Lopen Kokoomuksen kevätkokous Lakan Betonilla – Huoli lääkäri- ja neuvolapalveluiden tulevaisuudesta puhutti

Lopen Kokoomuksen kevätkokous pidettiin tänä vuonna Lakan Betonilla. Maakylässä jo kahdenkymmenen vuoden ajan toiminut Lakan Betoni on investoinut Lopelle taantumasta huolimatta ja Lopesta onkin kehittynyt yksi yrityksen kivijaloista. Kokoomuslaiset pääsivät tutustumaan joensuulaisen perheyrityksen toimintaan, mutta illan aikana puhuttivat myös kotikunnan ajankohtaiset asiat.

– Vilkkain keskustelu käytiin nyt sosiaali- ja terveyspalveluiden tulevaisuudesta Lopella. Neuvoloiden jatkumista myös Launosissa ja Läyliäisissä pidettiin tärkeänä ja toivottavasti tähän löydetään vielä ratkaisu. Myös lääkäripalveluiden tulevaisuus Lopella ja yleensäkin lääkäriin pääsy huoletti kokousväkeämme, kertoi Lopen Kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen.

Kansanedustaja Timo Heinonen toimii Lopella myös valtuuston puheenjohtajana ja Heinonen kertoi, että kunnanhallitus selvittää nyt palveluiden jatkomahdollisuuksia.

– Itse pidän tärkeänä, että kun valtakunnallinen sote astuu voimaan vuoden 2019 alussa niin meillä olisi hyvä palveluverkko vastaamaan tulevaisuuden tarpeita. Ne palvelut mitä tarvitaan usein pitää olla lähempänä ja sitten taas sellaisia palveluita mitä tarvitaan harvoin, ehkä vain kerran elämässä, voivat olla kauempanakin, totesi Heinonen ja piti tärkeänä, että Lopella ja esimerkiksi Hausjärvellä ja Janakkalassa olisi yhtenevä palvelutarjonta sosiaali- ja terveydenhoidon osalta.