Lopen Keskustalaisia paljon mukaan Niinistölle paljon uusia tukijoita

Presindentinvaalin ensimmäisen kierroksen ratkettua Sauli Niinistön tukijoukot Lopellakin kasvoivat kertaheitolla merkittävästi. Mukaan kampanjaan ilmoittautui paljon uusia ihmisiä ikään, sukupuoleen tai säätyyn katsomatta. Mukaan tukijoiksi lähti myös merkittävä ryhmä Suomen Keskustan loppilaisia luottamushenkilöitä ja vaikuttajia.

kts. Sauli Niinistön loppilaiset tukijat

– Tottakai vaalin tulos lämmitti. Vaikea sanoa oliko se yllätys vai ei. Minä kuitenkin uskoin henkilökohtaisesti alusta asti tämän suuntaiseen tulokseen, totesi Lopen kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen vaalin ratkettua.

Lopen kokoomus keräsi Sauli Niinistön lehtimainoksiin ennen ensimmäistä kierrosta näyttävän tukijalistan ja vaali-iltana ennakkoäänien tulosten tultua puheenjohtaja teki nopean ratkaisun kampajan jatkamiseksi.

– Tekstiviestillä varasin lisää mainostilaa suoraan Helsingin vaalivalvojaisista, naureskeli Heinonen ja totesi tilaisuuden olleen yksi ikimuistoisimmista.

Lopen keskustan vaikuttajia mukaan

Sunnuntai-iltana Heinonen sai myös puhelinsoiton Lopen keskustan uudelta puheenjohtajalta Aimo Alholta ja muutamalta muultakin keskustavaikuttajalta.

– Aimon kanssa soitellaan muutenkin kunnan asioista säännöllisesti, mutta nyt puhelinsoitto lämmitti erityisesti. Rehtinä miehenä Aimo onnitteli tuoreeltaan ja lupasi samantien yhteistyölle myötätuulta. Myös muiden puheluiden sisältö oli myönteinen ja yhteishenkeä nostattava.

Heti vaali-illan jälkeen maanantaiaamuna Lopen kunnan luottamushenkilöt kokoontuivat valmistelemaan kunnan lausuntoja kunta- ja palvelurakenneuudistukseen ja jo aamulla ennen kello yhdeksään mukaan kampanjaan oli ilmoittaunut useita keskustalaisia.

– Lähes kaikki keskustalaiset valtuutetut olivat mukana jo aamulla ja läpi päivän tuli mukaan uusia halukkaita tukijoita. No siinä meni lehtimainoksemme uusiksi. Keskustalaisille raivattiin tilaa ja mainoksesta tuli entistä upeampi.

– Moni keskustalainen vielä lupautui kahvituksiin ja muuhun talkootyöhönkin mukaan. Olinhan minä aivan ällikällälyöty vaikka keväällä porvariyhteistyöstä valtakunnallisella tasolla olikin sovittu, kiitteli Heinonen keskustalaisten vaali-intoa toiselle kierrokselle.

Mukaan mahtuu vieläkin

Lopella nimiä kerätään Niinistön taakse aina vaalin lopulliseen ratkaisuun asti. Uusia halukkaita ilmoittautuu useita päivässä ja tunnelma on vakuuttava.

– Tsemppihenki on näissä vaaleissa ollut aivan omaa luokkaansa. Niinistön taakse on ihmisten helppo lähteä, totesi Heinonen, joka itsekin julkisesti kertoi, jo kuukausia ennen vaalin ensimmäistä kierrosta, äänestävänsä porvariehdokasta myös vaalin toisella kierroksella.

– Kyllä sillä tottakai on merkitystä että tuki oli sovittu jo ennen ensimmäistä kierrosta. Peli oli selvä ja reilu. Kumpi voittaa Matti Vanhanen tai Sauli Niinistö niin sitten hänen taakse mennään.

Halukkaat voivat ilmoittautua Niinistön Lopen tukiryhmään ja mainoksiin osoitteeseen timo.heinonen@teehoo.com tai aimo.alho@loppi.net tai puhelimitse 041-439 1111.