Kari Maunula: Vapaa-ajanasuntojen muuttamista vakinaisiksi asunnoiksi helpotettava

Kokoomuksen kunnanvaltuutettu Kari Maunula on jättänyt Lopen kunnanvaltuustolle valtuustoaloitteen millä vapaa-ajanasuntojen muuttamista vakinaisiksi asunnoiksi halutaan helpottaa.

– Lopen kunta uudisti vuosia sitten valtuustoaloitteemme pohjalta kriteeristöään vapaa-ajanasuntojen muuttamiseksi vakaisiksi asunnoiksi.
Vaatimusten päivittämiselle on jälleen aihetta niin, että lähtökohtana tulisi aina olla myönteinen ratkaisu käyttötarkoituksen muuttamiseksi, toteaa Kari Maunula.

Aloitteessa mainitaan, että Lopen yksi valttikortti tulevaisuuden kuntana on juuri mahdollisuus asua luonnon keskellä ja tehdä myös paranevien tietoliikenneyhteyksien myötä työtäkin täältä. Kiinteistöjen muuttuminen vakinaisiksi asunnoiksi mahdollistaa myös asukkaille mahdollisuuden asua pysyvästi Lopella ja maksaa myös veronsa tänne.

– Esitämmekin, että Lopen kunta päivittää käyttötarkoituksen muutosta koskevat säädöksensä niin että vapaa-ajanasunnon muuttaminen vakinaiseksi asunnoksi onnistuu entistä helpommin ja joustavammin, esitti Kari Maunula aloitteessaan minkä allekirjoitti myös koko Kokoomuksen valtuustoryhmä.