Kaikkien yhteinen Lopen Wappu 9. kerran- Vapun juhlapuhujana Kari Kuparinen

Lopen Kirkonmäen juurella senaattori Yrjö Sakari Yrjö-Koskisen patsaalla järjestetään tänä vappuna jo yhdeksän kerran kaikkien yhteinen Lopen Wappu. Mukaan kevään, ylioppilaiden ja suomalaisen työn juhlapäivään kutsutaankin kaikki loppilaiset, mutta myös kesäloppilaiset ja kauempaakin tulevat. Tämänkertaisen juhlahetken puhujana kuulaan pitkänlinjan erämiestä ja riistanhoitajaa Kari Kuparista. Kuparinen tunnetaan yli 40-vuotisesta urastaan Sakolla, mutta myös Kuparsaaren Metsästysseuran toiminnasta ja Lopen Riistanhoitoyhdistyksenkin pitkäaikaisena puheenjohtajana. Puheessaan Kuparinen käykin läpi Lopen pitkää historiaa metsästyksen ja eränkäynnin saralla.

Lopen Wappu alkaa Yrjö-Koskisen patsaalla sunnuntaina 1.5.2016 poikkeuksellisesti vasta kello 11.30 kirkonmenojen johdosta. Seppeleenlaskun jälkeen tilaisuuden avaa Lopen kunnanhallituksen varapuheenjohtaja Tiina Seppälä ja Kuparisen juhlapuheen lisäksi tilaisuudessa kuullaan myös Timotein laulajia.