Jarno Hatakka Tuula Kaupin tilalle keskusvaalilautakuntaan

Lopen Kokoomuksen Tuula Kauppi pyysi eroa maanantaina 4.9. kokoontuneelta kunnanvaltuustolta keskusvaalilautakunnan jäsenyydestä. Syy eronpyyntöön oli lakiperustuva, sillä ehdokkaana kunnallisvaaleissa oleva henkilö ei voi yhtä aikaa toimia keskusvaalilautakunnassa ja näin ollen Kauppi katsoi eroamisen jääväämistä järkevämmäksi vaihtoehdoksi.

Valtuusto myönsi Kaupille eron ja valitsi samalla Kokoomuksen valtuustoryhmän ehdotuksen perusteella keskusvaalilautakuntaan nuoren 25-vuotiaan Jarno Hatakan. Hatakka valittiin samalla lautakunnan varapuheenjohtajaksi. Luottamustoimi oli Hatakan ensimmäinen Lopen kunnassa.

– Eroaminen lautakunnasta ei olisi ollut periaatteessa välttämätöntä. Pelkkä jäävääminen tehtävistä kunnallisvaalien ajaksi olisi riittänyt, mutta kun vaalit ovat todennäköisesti vaalikauden viimeiset oli ero järkevä. Näin myös vaalitehtäviin saadaan täysimiehitys, kun kaikki jäsenet voivat osallistua työhön, perusteli Kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinonen Kaupin ratkaisua.

– Halusimme valita lautakuntaan nuoren henkilön ja Jarno Hatakasta löytyi sopiva jäsen. Hän on jäsenemme ja ollut aina kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja hän sai koko ryhmämme ja Kokoomuksen hallituksen täyden kannatuksen.

– Uskon, että tulemme hänestä vielä kuulemaan tämänkin jälkeen.