Hämeen Kokoomuksen piirikokous kiitti Lopen kokoomuksen puheenjohtaja Timo Heinoselle tunnustusta

Kanta-Hämeen ja Päijät-Hämeen kokoomuksen piirijärjestö Hämeen Kokomus kokoontui torstaina 14.4.2005 pitmään Hollolaan sääntömääräistä kevätkokoustaan. Lopen kokoomusta kokouksessa edustivat varapuheenjohtaja Samppa Jaro, Juhani Rautiainen ja Vilho Miettinen. Puheenjohtaja Timo Heinonen oli paikalla Piirihallituksen jäsenenä. Kokouksen alussa Hämeen Kokoomuksen puheenjohtaja Kalle Jokinen yllätti loppilaiset täydellisesti.

– Tilanne oli hauska. Istuimme aivan Hollolan valtuustosalin takana ilman sen kummempaa kokoustehtävää. Avaussanojen jälkeen puheenjohtajamme kuitenkin kutsui yllättäen minut eteen ja ojensi Kokoomuksen tunnustuksen vaalivoitostamme, kertoi Timo Heinonen, joka oli aidosti yllättynyt muistamisesta.

Vaikka muistaminen oli puolueen piirijärjestön taholta henkilökohtainen Heinoselle halusi puheenjohtaja jakaa osan muistamisesta ja kiitosta kaikille loppilaisille kokoomuslaisille ja kokoomuksen äänestäjille.

– Kyllä tällainen vaalivoitto ja politiikanteko yleensäkin on joukkuetyötä. Meillä on Lopella harvinaisen hyvä joukkue nyt koossa ja kiinnostus kokoomusta kohtaan on kasvussa kunnassamme koko ajan. Viime syksyn vaaleissa kaikki puhalsi yhteen hiileen ja se tuotti tulosta, jakoi Heinonen osan kiitoksesta kaikille loppilaisille.

”Pitkäjänteinen työ toi tulosta”

Hämeen Kokoomuksen puheenjohtaja Kalle Jokinen mainitsi kiitossanoissaan ennen kaikkea Lopen kokoomuksen pitkän tähtäyksen viime syksyn kunnallisvaaleihin, kokoomuksen ensimmäisen täyden ehdokaslistan kunnassa sekä hyvän yhteistyön – vaalivoiton avaintekijöiksi.

– Lopella tehtiin pitkäjänteinen työ kunnallisvaalien eteen ja se tuotti vaalivoiton, totesi Kalle Jokinen ojentaessaan kokoomuksen lahjan Heinoselle.

Jarno Hatakka vaalitoimikuntaan

Normaalien tilinpäätös- ja kevätkokousasioiden lisäksi piirikokous valitsi myös vuodelle 2005 vaalitoimikunnan valmistelemaan henkilövalintoja piirin alueella. Toimikuntaan valittiin ensimmäisen kerran loppilainen henkilö, kun Lopen kokoomuksen sihteeri Jarno Hatakka nousi toimikunnan jäseneksi.

Kevätkokouksessa käytiin läpi myös vuoden 2007 eduskuntavaalien valmistautumista ja tottakai sitä ennen edessä olevien presidentinvaalien vaalistrategiaa.