Uusin vaan ei kokemattomin – Ari Pakarinen muutti Lopelle vuodenvaihteessa ja haluaa heti kotikuntaa kehittämään

55-vuotias Ari Pakarinen erosi Puolustusvoimien vakinaisesta palveluksesta ja on tänään evp. kapteeni. Vaimon sukulaisten houkuttelemana Ari muutti perheensä kanssa Lopelle. Kolme lasta tosin on jo aikuisia, mutta kissa Hämeenlinnasta Lopelle tuli. Arin ansioluettelo on pitkä Hämeenlinnasta. Tutuksi on tullut niin kaupunginvaltuuston kuin kaupunginhallituksenkin penkit sekä lautakunnat ja maakuntavaltuustokin. Nyt Lopella ehdolla oleva Ari Pakarinen on varmasti ehdokaslistan uusin, mutta ei siis todellakaan kokemattomin.

– Olin jo lupautunut jatkamaan kunnallisissa tehtävissä Hämeenlinnassa ja ehdokkaaksikin vaaleihin olin lähdössä kun sukulaisten iso kerrostaloasunto tuli yllättäen myyntiin. Sitä ei tarvinnut kauaa miettiä kun päätimme ryhtyä loppilaisiksi, kertoo Ari Pakarinen Kentänkulman juuri remontoidun ylimmänkerroksen asunnon pöydän ääressä.

Kentänkulman ikkunasta kun oikein kurkistaa niin saattaa Loppijärvenkin nähdä. Mutta takuu varmasti kaikki palvelut ja erinomaiset lenkkimaastot on aivan lähettyvillä.

– Kyllä Lopella on parasta tämä luonto ja kylät ja ihmiset, kertoo Ari ja kertoo myös saaneensa hyvän vastaanoton uuteen kotikuntaansa eikä varmaan aikaakaan kun mies on löydetty moneen loppilaiseenkin yhdistykseen toimimaan. Painakaa nimi mieleen, kun oikein hyvää miestä tarvitsette.

Päättyvällä kaudella Ari Pakarinen on toiminut myös Vanaveden opiston kuntayhtymähallituksen ja johtokunnan puheenjohtajana. Aikanaan mies toimi myös Akavalaisen Päällystöliiton hallituksessa ja myös sen vt.puheenjohtajanakin vuonna 2013.

Mitä tuore loppilainen sitten uudessa kunnassaan haluaa tehdä jos valtuuston ovet aukeavat?

– Haluan osaltani olla auttamassa kylien ja sitä kautta myös Lopen kunnan elinvoimaisuuden säilyttämistä. Yritystoiminnan edellytysten tukeminen ja lasten ja nuorten koulutuksen varmistaminen.

Ari Pakarinen haluaisi myös Lopen tehostavan edelleen niin sisäistä kuin ulkoistakin viestintää. Tietohan ei koskaan lisää tuskaa, vaan avoimuutta ja yhtenäisyyttä.

– Nyt kun intistä olen jäänyt eläkkeelle täysin palvelleena niin aloitin opinnot. Opiskelen journalistiikkaa pääaineenani Jyväskylän yliopistossa. Minulla on aatteen paloa osallistua kirjoittamiseen, uutisointiin ja viestintään.

Ari Pakariseen voi piipahtaa tutustumaan myös Lopen Vaalikahvilalle ja mies löytyy muiden ehdokkaiden tapaan myös netistä. Tutustumisen arvoinen uusi tuttavuus. Niin mies minulle viime vuonna esiteltiin. Ja yhdyn siihen.