Riitta Joutsi-Hännisen valtuustoaloite: Läyliäisiin nuorisotila muiden taajamien tapaan

Kokoomuksen kunnanvaltuutettu ja vapaa-aikajaoston jäsen Riitta Joutsi-Hänninen jätti maanantaina valtuuston kokouksessa aloitteen nuorisotilatoiminnan vakiinnuttamisesta Läyliäisissä. Nuopparit ovat toimineet pitkään jo Lopen kahdessa muussa taajamassa Kirkonkylällä Kuntalassa ja Launosten Koululla. Joutsi-Hänninen haluaa nyt lisätä vastaavan palvelun nuorille kunnan toimesta myös Läyliäisille.

-Läyliäisten kylätoimikunta on pyörittänyt nuorisotilatoimintaa itsenäisesti useiden vuosien ajan. Tarve on koko ajan kasvanut ja kunnan on syytä olla mukana tässä toiminnassa, toteaa Riitta Joutsi-Hänninen aloitteessaan.

Joutsi-Hänninen esitti, että Läyliäisten nuorisotilatoiminnalle osoitetaan paikka viimeistään ensi vuoden aikana ja kunta varaa budjettiin määrärahat toimintaan Launosten nuorisotilan tapaan myös Läyliäisiin kunnan nuorisotoiminnan alaisuudessa.

-Nuorisotoiminta kuuluu sivistyslautakunnan hallinnonalaan eikä Läyliäisten nuorisotilatoimintaa varten ole talousarvioesityksessä esitetty eikä varattu rahaa ensi vuodellekaan. Itse toivon, että saamme tämän myötä rahan lisättyä nyt talousarvioon ja toiminnan jatkumaan ja kehittymään, toteaa Joutsi-Hänninen.